2025 este anul în care Saint-Gobain sărbătorește cea de-a 360-a aniversare, marcând influența globală a Grupului, spiritul său de pionierat și abordarea holistică, circulară, a ideii de spațiu construit.
Înființată în anul 1665 de către Ludovic al XIV-lea sub numele de Manufacture royale de glaces de miroirs, Saint-Gobain are o istorie bogată, ce se împletește timp de secole cu istoria Franței. Cei 360 de ani de activitate au adus cu sine transformarea Saint-Gobain într-un lider mondial în domeniul soluțiilor ușoare și sustenabile pentru construcții.
Cu ocazia aniversării celor 360 de ani, Saint-Gobain a lansat o campanie internațională de comunicare intitulată „360 Years Young”, concepută pentru a-și onora moștenirea, afirmându-și în același timp viziunea îndrăzneață pentru următoarele decenii. Pe tot parcursul anului, Saint-Gobain derulează un program complex de acțiuni pentru cei 160 000 de angajați ai săi, dar și pentru partenerii externi.
Acest proiect ambițios pune în prim plan valorile fundamentale ale Grupului, realizările emblematice și angajamentul acestuia de a construi o lume mai sănătoasă, mai echitabilă și mai favorabilă incluziunii. De asemenea, reafirmă rolul construcțiilor sustenabile ca soluție strategică la provocările globale contemporane – precum schimbările climatice, conservarea resurselor și asigurarea de locuințe demne pentru toți locuitorii planetei, în contextul presiunilor demografice și al urbanizării accelerate.
Campania își propune să atingă obiective multiple: celebrarea istoriei Saint-Gobain, consolidarea imaginii sale ca lider mondial în domeniul soluțiilor sustenabile pentru construcții și creșterea gradului de coeziune internă în jurul unei viziuni comune. În plus, campania își propune să atragă viitoare talente, să angreneze parteneri strategici și să consolideze relațiile cu clienții și companiile partenere.
“360 Years Young” întruchipează capacitatea noastră de a ne reinventa în timp ce ne onorăm trecutul. Este o celebrare a spiritului nostru de pionierat și a angajamentului nostru colectiv de a construi un viitor mai sustenabil și mai incluziv”, a declarat Laurence Pernot, Chief Communications Officer al Grupului Saint-Gobain. „Această aniversare este o oportunitate unică de a ne amplifica influența globală și de a ne împărtăși ambiția de a face lumea un loc mai frumos și mai sustenabil pentru noi toți.”
Cele mai importante elemente ale campaniei includ:
- un film manifest de aproximativ două minute, care prezintă istoricul companiei prin prisma celor 360 de ani de construcții, inovare, pasiune și impact global ai Saint-Gobain;
- o călătorie spre nouă destinații strategice. Până în luna noiembrie, Saint-Gobain va fi prezent în Statele Unite, Franța, Brazilia, Africa de Sud, Australia, China, India, Emiratele Arabe Unite și Polonia – pentru a sărbători inovația în domeniul construcțiilor sustenabile. Aceste evenimente vor reuni angajați, clienți și parteneri pentru a evidenția soluțiile locale și globale oferite de companie. Călătoria va fi însoțită de ”Seria video 360”, un serial documentar care cuprinde nouă episoade a câte 360 de secunde, fiecare dintre acestea explorând proiecte emblematice și inițiative inovatoare care reflectă scopul Grupului: Making The World a Better Home. Fiecare punct din acest traseu va fi dezvăluit printr-o campanie FOOH (Future Out of Home) derulată pe rețelele sociale;
- o pagină web specială pentru cea de-a 360-a aniversare disponibilă pe site-ul web al Grupului, la adresa https://saint-gobain.com/en/360-years. Această pagină va include tot conținutul campaniei pentru publicul extern, inclusiv videoclipuri (film manifest 360, destinațiile strategice FOOH, seria video 360).
Pentru a da acestui moment de sărbătoare o voce unică, Saint-Gobain a cooptat doi ambasadori internaționali: François Gemenne, expert în schimbări climatice și membru al Grupului Interguvernamental privind Schimbările Climatice (en. IPCC), și Charlotte Kan, jurnalistă renumită pentru dimensiunea umană a poveștilor sale, ce au purtat-o pe întreg mapamondul. Misiunea lor este de a întruchipa spiritul campaniei, de a fi vocea care împărtășește și descrie felul în care s-au întâmplat evenimentele cheie, povestind despre inițiativele Grupului și crescând vizibilitatea acestuia pe rețelele sociale și în mass-media internațională.
În România, Saint-Gobain este prezent din anul 1992, furnizând astăzi produse și soluţii din gamele Glass, Isover, Rigips, Weber, Abrasives, Prime Glass Working, PAM, Sekurit, Duraziv şi Chryso atât piețelor locale de profil, cât și celor din Europa de Est și nu numai.
„360 YEARS YOUNG” e o ocazie de a celebra nu doar impactul nostru la nivel global, ci și lucrurile care construiesc baza acestei reușite – contribuțiile noastre semnificative pe plan local, indiferent de țară. În România suntem profund angajați în susținerea comunităților din zonele în care operăm, atât prin suportul direct oferit acestora sau crearea de locuri de muncă unde oamenii se simt apreciați, cât și prin sprijinirea educației profesionale și a cercetării în universitățile din țară sau implementarea de practici sustenabile în toate operațiunile noastre.”, a declarat Ovidiu Păscuțiu, CEO Saint-Gobain România.
Despre Saint-Gobain
Lider mondial în domeniul soluțiilor ușoare și sustenabile pentru construcții, Saint-Gobain proiectează, produce și distribuie materiale și servicii pentru piețele industriale și de construcții. Soluțiile sale integrate pentru renovarea clădirilor publice și private, pentru construcțiile ușoare și decarbonizarea construcțiilor și a industriei sunt dezvoltate printr-un proces continuu de inovare și oferă durabilitate și performanță. Grupul, care sărbătorește în 2025 cea de-a 360-a aniversare, rămâne mai dedicat ca niciodată scopului său: „MAKING THE WORLD A BETTER HOME”.
Vânzări de 47,9 miliarde EUR în 2023 la nivel global
160.000 de angajați care activează în 79 de țări
Un Grup angajat să atingă zero emisii nete de carbon până în 2050
În România, Saint-Gobain furnizează produse și soluții din gamele Abrasives, Glass, Saint-Gobain Prime Glass Working, Sekurit, Isover, PAM, Rigips, Weber, Duraziv şi Chryso, cumulând aproximativ 2000 de angajați în 14 situri industriale situate în Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare, Turda, Suceava, Vălenii de Munte, Popești Leordeni şi Ariceştii Rahtivani.
Pentru mai multe informații despre Grupul Saint-Gobain în România, vizitați www.saint-gobain.ro și urmăriți-ne pe Facebook @SaintGobainRO sau LinkedIn @saint-gobain-romania.